Най-креативните кампании на търговски марки във Facebook

оож

Креативните идеи са част от добрия ПиаР. Факт. Без отличаваща и изпъкваща креативна идея, ПР кампанията на някой бранд чисто и просто се превръща в палитра от използвани и изпробвани преди ПР инструменти – някакво изследване, телефонен разговор тук-там. С появата на Facebook, социалната мрежа става новият начин да се прави бизнес.

Марките понякога се нуждаят от това да прегърнат риска, за да превърнат кампанията си в печеливша. Да вземем Кока Кола например – една от най-консервативните от маркетинг гледна точка марки, но управлявана от един от най-изобретателните рекламисти и маркетолози в света. Затова и кампанията им за нов вкус и продукт с марката Vitaminwater и пускането на така наречения „Flavor Creator” беше такъв успех и затова марката притежава 47.6 милиона фенове във Facebook. Страхотна кампания, която включваше всички елементи на традиционна ПиаР кампания с добавената стойност на социалната мрежа. Facebook получава един голям Like за предоставените онлайн възможности за развитие и креативност на бизнеса.

Burberry – 13.2 милиона харесвания
Burberry откри нов сайт – „Burberry World“, с желанието да създаде място, където клиентите на марката да се потопят във всички аспекти от нейния живот – история, музика, видео и продукти. Фирмата използва Facebook страницата си, за да прехвърля потребителите към въпросния сайт и ги привлича с интересни неща като Burberry Acoustic – интерактивен сет от клипчета и музикални изпълнения, посветени специално на феновете им.

Nutella – 16 милиона харесвания

Facebook страницата на Nutella използва весели изображения за постигане на емоционална връзка между клиентите и продукта. В последните седмици, от Nutella бяха изцяло на олимпийска вълна и предизвикваха феновете си в интернет със съобщения от типа: „Харесай това, ако плуването е любимият ти спорт…разпространи страстта си като я споделиш:)“. Приятелски подход, който не изисква много усилия от потребителите.

Walmart – 19 милиона харесвания

Най-големият работодател в Америка е открил свой начин да използва Facebook. Чрез серия страници (отнасящи се за какво ли не), Walmart успява да получи такова ниво на ангажираност на клиентите си, за каквото повечето по-големите компании могат само да си мечтаят.

Victoria’s Secret – 19.3 милиона харесвания
От „Виктория сикрет“ знаят, че хората отиват на Facebook страницата им само по една причина – за да разгледат снимките. За да достигнат едно по-високо ниво на социална ангажираност, една от най-известните марки за бельо ползва Facebook профила си, за да пренасочва феновете към другите сайтове на фирмата и профили от различни техни събития и конкурси.

Pringles – 20.1 милиона харесвания
Често във Facebook страница си Pringles публикуват части от рекламните им кампании, които се въртят по телевизионни канали и пресата. Повечето от писменото съдържание се генерира от феновете на компанията, на които им се позволява свободно да задават въпроси и да дават коментари за продуктите. Миналия понеделник, например, Pringles просто публикува снимка на купчина чипс, с надпис: „Виж какво падна в понеделник!“. Повече от 18,000 фенове харесаха изображението. 501 го коментираха – някои, за да споделят колко много харесват чипса, други, за да покажат омразата си към понеделника.

McDonald’s – 21.7 милиона харесвания
Facebook страницата на „Макдоналдс“ печели големия си брой потребители с постояни промоции и различните спонсорства и кампании на компанията. По време на Олипиадата през 2012 профилът им в социалната мрежа беше изцяло на спортна вълна. Една от кампаниите им във Facebook, проследи изживяванията на пет техни служители в Лондон. Пореден опит на компанията да покаже живота на служителите си, да освети човешката страна на нещата и най-вече социалната насоченост на „Макдоналдс“.

Skittles – 22.7 милиона харесвания
Всичко, което Skittles прави е свръх социално. Компанията е разработила интегрирана медийна стратегия, която се движи между интернет страницата на фирмата и профилите в социалните мрежи като Facebook и Twitter. С множество публикации на видеоклипове, игри и други забавни материали, от Skittles успяват да „движат“ феновете си лесно между техните интернет платформи. (Странните рекламни клипове на Skittles се радват и на голяма популярност в YouTube.)

Oreo – 27.6 милиона харесвания

10453257_10201323835776557_634002505_n
Oreo използва Facebook страницата си де факто като официален сайт на марката. Стратегия им е да смесват публикации от феновете, като тази на снимката по-горе, с постове, подканващи към коментари и мнения. Тази снимка е събрала 296, 987 хил. лайка.

Red Bull – 29.6 милиона харесвания
Red Bull се стреми да бъде повече от една енергийна напитка. Целта й е да се превърне в машина за генериране на идеи. Компанията създава „професионален клас новинарски материали, включващи всеки ден различни истории и видео съдържание, които „се изливат“ в социалните канали Facebook и Twitter. Те зареждат страниците на компанията със съдържание, като същевременно отвежда потребителите не другаде из мрежата, а обратно към сайта на Red Bull.

Starbucks – 31.3 милиона харесвания

В основата на стратегията на Starbucks е заложена идеята да се развиват смислени и постояни връзки с клиентите – както вътре, така и извън търговските обекти на фирмата. Компанията залага на социални мрежи като Four Square, така както и на масово наложилите се Facebook и Twitter. От Starbucks са се заели сериозно с онлайн присъствието си като постоянно разширяват и подобряват уеб услугите си, създават мобилни приложения за IOS и Android и дори разработват собствена платформа за електронна търговия, както и всевъзможни други онлайн възможности, обвързани с техните Starbucks карти и програми за лоялни клиенти.

Converse – 32.7 милиона харесвания
Converse е идеалната компания: добър слушател, забавен, умен, и никога скучен събеседник. Такъв е и подходът на фирмата във facebook. Те искат да видят и чуят това, което феновете им мислят. Искат да разберат как те използват продуктите им. Диалогът с клиентите си постигат с кампании като тази от 2012г. „Покажи ми твоите!“. За да докажат голямото си доверие към феновете, Converse не цензурират и не изтриват никога коментарите на потребителите.

Disney – 37.8 милиона харесвания
Онлайн изданието „Mashable“ описва подходът на Disney във Facebook като „най-щастливата медийна стратегия на Земята“. Страницата има небрежен тон, който позволява на феновете да се забавляват с нея. Компанията постига това чрез свързването на главната страница на Facebook със серия от 268 под-фен страници, където потребителите могат да обсъждат конкретни продукти и да получават обратна връзка.

И първенеца по харесвания е Coca-Cola с 47.6 милиона фенове
Историята на Facebook страницата на Coca-Cola казва всичко. Преди четири години, двама фенове на компанията, недоволни от липсата на присъствие на популярната марка във Facebook, правят своя собствена страница. Вместо да поискат фен профилът да бъде изтрит, от Coca-Cola решават да работят заедно с двамата младежи. От тогава, основната част от съдържанието на страницата се създава от фенове.

Йоана Такова

About these ads

Вашият коментар

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s